Έφτιαξαν μηχανικά δάση στην Αριζόνα για να απορροφούν το αέριο του θερμοκηπίου CO2 από την ατμόσφαιρα


Του Gernot Kramper

Τα τεχνητά «δέντρα» είναι χίλιες φορές πιο αποτελεσματικά στη δέσμευση του CO2 από τις οργανικές τους δομές. Δεν πρέπει μόνο να αποθηκεύουν το CO2, αλλά να γίνουν μέρος ενός συστήματος κύκλου του CO2.
Πώς θα καταπολεμηθεί την κλιματική αλλαγή; 
Η χρήση λιγότερων ορυκτών καυσίμων είναι μια μέθοδος. Ωστόσο, είναι καλύτερο να αφαιρεθει ξανά το αέριο του θερμοκηπίου από την ατμόσφαιρα. Σήμερα, γίνονται προσπάθειες να διώξουν το αέριο κάτω από την επιφάνεια της γης ή να το δεσμευσουν χημικά. Οι ερευνητές εργάζονται σε τεχνητά φυτά εδώ και πολύ καιρό. Συστήματα που μπορούν να δεσμεύσουν περισσότερα αέρια από τη φυσική χλωρίδα. Οι προσπάθειες περιλαμβάνουν τα φύκια του Julian Melchiorri, τα οποία είναι και αισθητικά ευχάριστα.

Το μηχανικό δάσος που δημιουργήθηκε από επιστήμονες στο κρατικό πανεπιστήμιο της Αριζόνα (ASU), από την άλλη πλευρά, θυμίζει περισσότερο τοπίο από τις ταινίες Matrix. Αυτά τα «δέντρα» είναι όρθιοι σωλήνες με μια σειρά δίσκων που έχουν σχεδιαστεί για να δεσμεύουν το διοξείδιο του άνθρακα. Στη συνέχεια, το αέριο εκτρέπεται σε υπόγειες δεξαμενές.

Τα δέντρα που αναπτύχθηκαν από τον Klaus Lackner, καθηγητή στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Αριζόνα, λέγεται ότι είναι χίλιες φορές πιο αποτελεσματικά από τη φυσική παραλλαγή, επομένως καταλαμβάνουν επίσης λιγότερο χώρο. Οι κολώνες αποτελούνται από επίπεδους δίσκους με διάμετρο 1,5 μέτρα. Ανάμεσά τους υπάρχει ένα κενό 5 εκατοστών. Τα μεμονωμένα πάνελ είναι εμποτισμένα με ρητίνη που δεσμεύει το CO2. Μόλις κορεστεί η ουσία, στάζει σε ένα δοχείο.

Κλειστός κύκλος
«Μετά από περίπου 20 λεπτά, οι δίσκοι είναι γεμάτοι», γράφει ο Lackner. "Εισάγουμε νερό και ατμό για την απελευθέρωση του CO2 σε ένα κλειστό περιβάλλον και τώρα έχουμε ένα μείγμα χαμηλής πίεσης υδρατμών και CO2."

Απαιτείται ενέργεια για την απελευθέρωση του CO2 από τη ρητίνη, αλλά το μεγαλύτερο μέρος της θερμότητας ανακτάται. Είναι μια διαφορετική διαδικασία από ένα πραγματικό δέντρο, το οποίο με τη σειρά του μετατρέπει το CO2 σε ενώσεις άνθρακα και CO2. Το μηχανικό δάσος θα είναι αρχικά ας πούμε μια ηλεκτρική σκούπα CO2 και όχι ένας πράσινος πνεύμονας.

Προγραμματίζονται τρία μεγάλα δάση, εκ των οποίων το πρώτο έχει προγραμματιστεί να ανοίξει φέτος. Το κόστος είναι 2,5 εκατομμύρια δολάρια. Και τα τρία μαζί λέγεται ότι απορροφούν 1000 τόνους CO2 την ημέρα.


Εκτός από την αποτελεσματικότητά του, το πλεονέκτημα του μηχανικού δάσους είναι ότι μπορεί επίσης να εγκατασταθεί σε στέπες και ερήμους γιατί, σε αντίθεση με τα αληθινά δέντρα, δεν έχει απαιτήσεις για το έδαφος ή το κλίμα.

Ο καθηγητής Lackner είπε: «Η ανθρωπότητα δεν έχει την πολυτέλεια να έχει συνεχώς αυξανόμενες ποσότητες περίσσειας άνθρακα που επιπλέουν στο περιβάλλον, επομένως πρέπει να το βγάλουμε ξανά».

Ανακύκλωση CO2
Αλλά το δάσος δεν πρέπει να αποθηκεύει μόνο CO2, καθώς ο Lackner το βλέπει ως σημαντικό δομικό στοιχείο για έναν κύκλο CO2. «Μπορείτε να μετατρέψετε το CO2 σε συνθετικά καύσιμα - βενζίνη, ντίζελ ή κηροζίνη - που δεν περιέχουν νέο άνθρακα αναμιγνύοντας το δεσμευμένο CO2 με πράσινο υδρογόνο που παράγεται με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας», πρόσθεσε. Αυτό το καύσιμο μπορεί εύκολα να μεταφερθεί μέσω των υπαρχόντων αγωγών και να αποθηκευτεί για χρόνια, επιτρέποντας την παραγωγή θερμότητας και ηλεκτρικής ενέργειας για θέρμανση τον χειμώνα με ενέργεια που συλλέγεται από τον ήλιο του καλοκαιριού.

Η έλξη ενός συστήματος κύκλου CO2 είναι ότι εκτός από την παραγωγή ηλεκτρονικών καυσίμων, δεν χρειάζεται να αλλάξουν πολλά. Κινητήρες, βενζινάδικα κ.λπ. θα μπορούσαν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται ως συνήθως με μικρές τροποποιήσεις. Η προσπάθεια θα ήταν πολύ μικρότερη από ό,τι αν επεκταθεί ανάλογα το ηλεκτρικό δίκτυο. Επί του παρόντος δεν είναι δυνατό να κριθεί πόσο ελπιδοφόρες είναι τέτοιες διαδικασίες. Τελικά, αυτό το ερώτημα καθορίζεται από το κόστος του αντίστοιχου συστήματος. Τόσο κατά την εγκατάσταση όσο και κατά τη λειτουργία. Στην περίπτωση των ηλεκτρονικών καυσίμων, τα πλεονεκτήματα της υψηλής ενεργειακής πυκνότητας, της απεριόριστης παροχής και των εύκολων επιλογών μεταφοράς αντισταθμίζονται από τα μειονεκτήματα του κόστους της πολλαπλής μετατροπής.

ΠΗΓΗ

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια